Wednesday, September 29, 2010

How Much Do Drag Suits Slow You Down

TODAY THAT C 'ENTER THE KITCHEN WITH PILATES ..... (At least I try)

This is my blog created with great enthusiasm and great clarity within me.
The trouble came when I had to start writing ... are not of the profession and for those who know me, I can only speak of my passions like a river in flood: a few understandable. Something is rather
happened last night at dinner.
I was at the table in the cozy room of his friend Dino (De Bellis) Restaurant The wattle ( http://www.incannucciata.com/ ) as attracted as ever by culinary interesting situations.
Dino is the creator of several events called Zompalacena ... and do not add anything else.
At the table with me, as well as my precious friend Paola, I had a new friend.
A sort of walking encyclopedia of news, history, techniques, human as well as database products, flavors and wines. I hope you do not offend my definition, but I received answers to each question so comprehensive to satisfy my incurable bulimia news.
The new friend has a name, certainly, and also very influential in the field of journalism, writing and teaching food and wine .. Danielle Masters ( http://www.cucinaconoi.it/index.php?option=com_content&view=article&id=829:il-sommelier-a-cura-di-daniele-maestri&catid=219:i -video-Wine & directory = 550).
The evening then already very promising.
There was also a challenge that brought us to vote for the best quality of tomatoes grown by friendly and dedicated friends.
So all our taste buds were stretched along with the other 4 sensi verso ciò che è BUONO e che sicuramente fa bene.
E qui casca l'asino.
Innevitabilmente i discorsi viravano dalla cucina, alla filosofia del rispetto della natura e delle stagioni per conseguire prodotti etici e salutari.
Il top si è toccato quando dalla cucina di Dino è uscito un'altro moschettiere (come altro definirlo in modo che non sia ridondante, la sua semplicità è enorme come il suo saper fare ) del nostro panorama romano di ristorazione :  Arcangelo Dandini compagno di merende di Dino e alleato di scorribande e avventure enogastronomiche. ( http://www.diningcity.com/rome/ristorantelarcangelo21/index_it.jsp)
Since then, the talk about healthy food, cooking "comedovrebbeesserefatta" and all have first acquired a political connotation and then the edge of the new age.
said it seems a paradox, but if you follow me in my delirium, everything makes sense ...
The Archangel good fun but it had an exit calzantissima .. the style was like ... "If we go on like this, for what we eat, for our regression and how to rape the planet in 2012 must necessarily something happen."
How to blame him? Indeed ... all our liking, perhaps we all thought for some time.
quite right ..
balance so strong and so fragile at times complex, but of our being "healthy", the much-vaunted and vilified concept of wellness, if we continue to pursue dietary / nutritional sloppy and random oriented on an expense that must weigh very little on our wallets, for instead of spending more for the image, where will it end?
E dove potremo mai riprendere il bandolo della matassa ?
Rifugiandoci in palestre/supermercato che altro non sono che la trasposizione di ciò che si fa andando a comprare le offerte 3 x 2 e svilendo la nostra materia prima... acquistando pacchetti dove si suda, si corre , ci si sfianca e si esce più rotti di prima.
Salvo è il portafogli ancora una volta e la nostra coscienza virtualmente ripulita.
I cocci che si contano invece sono... il palato, la linea, la salute ( intesa come il funzionamento del nostro organismo perchè si nutre bene con ciò di cui ha davvero bisogno) e un ammasso di ossa, muscoli, tendini che non sa più come dover stare,  in breve una carcassa umana che sta disimparando ad essere individuo animale ma anche cosciente delle sue scelte etiche e salutistiche.
Potrei banalizzare dicendo che infondo io faccio lo stesso lavoro di Dino e di Arcangelo, ma anche di Daniele....ad ogniuno di noi è data una fetta.
Una circoscrizione di competenza del sapere dell'uomo moderno che vuole essere attore della sua evoluzione e che ama una vita leggera, basica, naturale, fatta di grandi sapori, emozioni, sensazioni che solo la grande attenzione e la cultura del "comedeveesserfatto" possono dare.

Quindi ben venga assaggiare i pomodori degli amici Elisia Menduini,  Alessandro Bocchetti e Vincenzo Pagano che come appassionati cultori ancora ripercorrono gesti che non andrebbero persi per poi assicurarci il giusto valore e sapore di quei capolavori.
Ben venga una comunità di persone che con un buon bicchiere di vino sanno sviscerare storia e pensieri culinari, che diventando metafore della vita, culinari non sono più.
Ben is the younger generation see hanging on the doors of the kitchen waiting to taste but ready to snatch gestures and how to "who knows" as the nineteen year old Lorenzo balance, which I have not seen all night still, but with the hunger for everything, food, environment, speeches, products, reports ....
It is also well signed that would not be out of place in this symposium if he started talking about the body.
body as a container up to all experiences that I have spoken so far, which inevitably turn into motion consapevole, sano, in linea anche lui col "comedeveesserfatto" e non più con movimenti meccanici vittime di cultura sbagliata da supermercato e low coast.
Perchè amici miei e miei colleghi, il mio lavoro, il pilates, le discipline che mirano alla rieducazione del corpo , completano il nostro palato. Chiudono il cerchio .
Il famoso cerchio del mio primo post.
Parente stretto delle nostre eliche del DNA , del ciclo biologico della natura ed andarvi contro sarebbe come tradire noi, il pianeta e decidere di distruggerci fisicamente and mentally.
why I'm very proud of my PILATES WITH KITCHEN.
We share.
I hope will unite us and lead us to create culture and information ..
Thank you so much for everyone.
lovely evening.
Nice work.
Buon inizio.. spero !!!

0 comments:

Post a Comment